Νομοθεσία & Ασφάλεια

Το fpv drone racing ειναι ένα νέο αεράθλημα drone-αερομοντέλων. To Athens Drone GP 2017 δεν ειναι υπο την αιγίδα της ΕΛΑΟFAI.

Η ΕΛΑΟ έχει ανακοινώσει πανελλήνιο αγώνα http://epae.elao.gr/index.php/epaecompetitions/epaecalendar για την συμμετοχή απαιτείται εγράφη σ αθλητικό σύλλογο της ΕΛΑΟ, πληροφορίες θα δοθούν στο ADGP.

To ADGP έχει ψυχαγογικό χαρακτήρα, είναι μια γιορτή , ένα δρώμενο τεχνολογίας και πολιτισμού  με σκοπό να παρουσιάσει και ν’ αναδείξει τον ψυχαγωγικό  χαρακτήρα της FVP πτήσης. Στα δρώμενα που θα λάβουν χώρα η συμμετοχή είναι ανοιχτή για όλους εφόσον συμφωνούν ν ακολουθήσουν του κανόνες ασφαλείας και το πνεύμα του ADGP. H εκδήλωση είνα έργο της κοινότητας του www.fpvracingclub.gr
FpvRacingClub FB


To πνεύμα του Athends Drone GP

Ο απώτερος σκοπός του ADGP 2017 είναι η συνεύρεση των φίλων του fpv , η ανάδειξη της ασφαλούς ψυγαγογικής αθλητικής δραστηριότητας του fpv αγωνιστικού αερομοντελισμού και όχι απλώς κάποιου νικητή.


Το FPV RACING ειναι ΝΟΜΙΜΟ

Με τον πρόσφατο κανονισμό ΦΕΚ (3152/Β/30.9.2016) – άρθρο 7 παράγραφος 1 ο αέρας “ανοίγει” για (caged) πτήσης  μέχρι 50 μέτρα σφαιρικά απο το χειριστή.
Σ
υμπεριλαμβάνει τα fpv drone αερομοντελα τα οποία με μάζα < 1Kg κατατάσονται στη κατηγορία 

Α0: «Μίνι Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών»


Το ADGP είναι καθόλα ασφαλές καθώς

  • Όλοι προστατεύονται από κατάλληλο δίχτυ προστασίας καθόλη τη διάρκεια.
  • Οι πτήσεις είναι  περιφραγμένες και οριοθετημένες (caged) με φυσικά μέσα (δίχτυα) εντός του αγωνιστικού χώρου.
  • Δεν ξεπερνούν τα 50 μέτρα από τους πιλότους.
  • Υπάρχει παρατηρητής spoterhelper για κάθε πιλότο
  • Τα σκάφη ελέγχονται για την σωστή λειτουργία failsafe
  • Σ’ ενδεχόμενο failSafe (απώλειας σήματος κατεύθυνσης αδυναμία χειρισμού) το μοτέρ απενεργοποιούνται άμεσα εντός 2 δευτερολέπτων αποκλείεται έτσι το flyaway.
  • Ακολουθείτε ο κώδικας F3U της FAI

Γενικότερα

  • τα σκάφη fpv racing πτέρυγες η τετρακόπτερα είναι αερομοντέλα και εμπίμπτουν στoν κανονισμό για τον αερομοντελισμό (ΦΕΚ Β΄/9/13-1-2010).
  • Πετάνε νόμιμα σε χώρους  που έχουν οριστεί γι αυτο το σκοπό όπως τα μοντελοδρόμια .
  • Μακριά απο περιουσίες η συγκεντρόσης κόσμου (απόσταση>50μ) , πτίσης έως και 50μ. σφαιρικά απο τον χειριστή είναι νόμιμες και δεν υποχρεούνται ασφάλισης (3152/Β/30.9.2016 – άρ. 7 παρ. 1 )

 


 FAI fpv drone racing
“This has now happened and drone model aircraft are officially part of CIAM following the publication of a CIAM draft rule document for sportive and recreational activities with drones and especially multi-rotors (rotorcraft with more than two rotors).”

H FAI έχει ορίσει την κατηγορία F3U για το fpv racing και έχει εκδώσει τον αγωνιστικό κανονισμό απο το 2015. http://www.fai.org/downloads/ciam/SC4_F3FPV_2016.

 

Σε συνέχεια αυτού η ΕΛΑΟ ανακοίνωσε διεξαγωγή fpv racing πανελλαδικού αγώνα που θα μετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της FAIΗ συμμετοχή στο πανελλήνιο αγώνα απαιτεί την εγράφη σ’ αεραθλητικό σύλλογο της ΕΛΑΟ.

 

 


Αναλυτικά

Σε ισχύ τέθικε, από την 1 Ιανουαρίου 2017, ο κανονισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για τα Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ, γνωστά ως drones. Ο νέος αυτός κανονισμός της που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ (3152/Β/30.9.2016), καθορίζει όλη την διαδικασία για το ευαίσθητο θέμα των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ. και ορίζει στο Αρθρο 2 παραγραφος 2.α οτι

 

τα αερομοντέλα που πετουν σε μοντελοδρόμια εξαιρούνται απο τον κανονισμο
για τα drones-UAV UAS Σ.μη Ε.Α.

Άρθρο 2

Πεδίο Εφαρμογής
1. Oι ρυθμίσεις του παρόντος Κανονισμού αφορούν σε όλες τις κατηγορίες Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών – ΣμηΕΑ όπως καθορίζονται στα επόμενα άρθρα.

2. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος Κανονισμού δεν εμπίπτουν:
α. Τα Αερομοντέλα, τα θέματα των οποίων ρυθμίζονται από τον Κανονισμό ΥΠΑ περί «Πτήσεων Αερομοντέλων» (ΦΕΚ Β΄/9/13-1-2010) όπως ισχύει.

τα αερομοντελα περιγράφονται στο αρθρο 3 του ίδιου ΦΕΚ

 

 

Άρθρο 3
Ορισμοί – Συντομογραφίες Αερομοντέλο ή Μοντέλο Αεροσκάφους (Model Aircraft) Είναι μία ιπτάμενη συσκευή περιορισμένων διαστάσεων, που φέρει ή όχι προωθητικό σύστημα, που δεν έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει άνθρωπο, και το οποίο χρησιμοποιείται για αεραθλητισμό ή ψυχαγωγία. Τα αερομοντέλα μπορεί να έχουν τη μορφή αεροπλάνου, ανεμοπτέρου, ελικόπτερου, αυτόγυρου, υδροπλάνου, αμφίβιου, αλεξίπτωτου, αερόστατου, αερόπλοιου, ή άλλης μορφής. Τα αερομοντέλα μπορεί να είναι τηλεχειριζόμενα, ελεύθερης πτήσης, ή κυκλικής πτήσης.

(ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΣ ΦΕΚ Β΄/9/13-1-2010)

1. ΟΡΙΣΜΟΙ

• Αερομοντέλο ή Μοντέλο Αεροσκάφους (Model Aircraft) είναι μία ιπτάμενη συσκευή περιορισμένων διαστάσεων, που φέρει ή όχι προωθητικό σύστημα, που δεν έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει άνθρωπο, και το οποίο χρησιμοποιείται για αεραθλητισμό ή ψυχαγωγία. Τα αερομοντέλα μπορεί να έχουν τη μορφή αεροπλάνου, ανεμοπτέρου, ελικόπτερου, αυτόγυρου, υδροπλάνου, αμφίβιου, αλεξίπτωτου, αερόστατου, αερόπλοιου, ή άλλης μορφής. Τα αερομοντέλα μπορεί να είναι τηλεχειριζόμενα, ελεύθερης πτήσης, ή κυκλικής πτήσης.
Μη επανδρωμένο αεροναυτικό όχημα (UAV Unmanned Aeronautical Vehicle) είναι μία ιπτάμενη συσκευή που δεν μεταφέρει άνθρωπο, και το οποίο έχει αναπτυχθεί και χρησιμοποιείται για επιστημονικούς, ερευνητικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς. Τα UAV δεν θεωρούνται αερομοντέλα, και τα αερομοντέλα δεν θεωρούνται UAV.


FPV RACING DRONE ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΑ 

 

  • η χρήση τους είναι καθαρά αθλητική – ψυχαγωγική
  • η πτίση τους ειναι οριοθετιμένες εντως μοντελοδρομίων ή caged με δίχτυα σε χώρους εκτώς αυτών
  • Caged πτήσης, δεν ξεπερνουν τα 50 μετρα σφαιρικα απο το χειρηστή
  • το ύψος πτήσης είναι απο λίγα εκατοστά  εως το πολυ 10 μέτρα
  • τα σκάφη ελέγχονται για την λειτουργία failsafe ώστε να απενεργοποιούνται αποκλείεται το flyaway
  • μέση διάρκεια πτίσης 3 λεπτά
  • αδυναμία αυτόνομης πτήσης απουσία gps, σοναρ η αλλου αυτοματισμού
  • μάζα περίπου τα 550 γραμμάρια

ΦΕΚ (3152/Β/30.9.2016) Άρθρο 7

Υποκατηγορίες «ανοικτής» κατηγορίας – ειδικές προϋποθέσεις
1. Η «ανοικτή» κατηγορία ΣμηΕΑ διακρίνεται σε τρεις υποκατηγορίες για τις οποίες απαιτούνται οι παρακάτω ειδικές προϋποθέσεις:
1.1. CAT Α0: «Μίνι Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών» με μέγιστη μάζα αεροσκάφους κατά την απογείωση (ΜΤΟΜ) μικρότερη του ενός κιλού (<1kg)

1.1.1. Κάθε Σύστημα Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους που πωλείται ως καταναλωτικό προϊόν και έχει ΜΤΟΜ μι- κρότερη του ενός κιλού (1) κιλού θα πρέπει να ακολουθεί τις προϋποθέσεις της γενικής ασφάλειας των προϊόντων.

1.1.2. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, οι χειριστές των ΣμηΕΑ της Α0 «Ανοικτής» κατηγορίας: α. θα περιορίζουν την πτήση τους έως τα 50μ. επάνω από το έδαφος, σε τοπική πτήση, ή β. εναλλακτικά έχοντας τις τεχνικές δυνατότητες να ορίσουν αυτομάτως την πτήση τους σε ύψος και διαδρομή, έως το όριο των 400 ποδιών (FT).


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

  1. τα σκάφη fpv racing πτέρυγες η τετρακόπτερα είναι αερομοντέλα και εμπίμπτουν στoν κανονισμό για τον αερομοντελισμό (ΦΕΚ Β΄/9/13-1-2010). Πετάνε νόμιμα σε χώρους  που έχουν οριστεί γι αυτο το σκοπό όπως τα μοντελοδρόμια
  2. οι πτήσεις εκτώς των χώρον αυτών ειναι πλεον νόμιμες και επιτρέπονται μεχρι 50μ (3152/Β/30.9.2016 – άρ. 7 παρ. 1)
  3. Never fly alone ο πιλότος fpv συνοδεύεται απο παρατηρητή (helper spoter)
  4. Σε αποσταση μικρότερη των 8 km απο αεροδρόμιο μια απλή ενημέρωση της ΥΠΑ για τη δραστιριότητα (caged πτήσης <50μ. ) ειναι αρκετή.

http://www.fpvracingclub.gr/forum/viewtopic.php?f=22&t=736
Contact us